برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
عمل بینی طبیعی.jpg

سوالات متداول پرسیده شده راجع به عمل بینی

انسان ذاتا به دنبال زیبایی و زیباتر شدن است؛ با پیشرفت علم پزشکی بشر این امکان را پیدا کرده تا صورت که مهمترین عضو ظاهری بدن و ویترین ارتباط با دنیای بیرون برای هر فردی است، را آنطور که دوست دارد تغییر دهد.در این مقاله توسط سایت مام پلاس سعی میکنیم به سوالات شما پاسخ دهیم...

عمل بینی از اولین و متداول ترین عمل های زیبایی به منظور بهبود ظاهر افراد است که در دنیا طرفدارای بسیار زیادی دارد. در طی این فرایند، جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای تجسم رسیدن به یک ظاهر مطلوب تر تغییر می دهد. برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، جراحی بینی یک راه حل زیبایی  مطمئن، موثر  به آنها پیشنهاد می دهد درست وقتی کار را به یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر بسپارند. رینوپلاستی می تواند تا حد زیادی تعادل ویژگی های صورت را بهبود دهد و به بیماران کمک کند اعتماد به نفس تازه ای پیدا کنند. عمل بینی همچنین می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، از جمله مواردی که باعث مشکلات تنفسی می شود، به کار گرفته شود.

اگر انجام جراحی زیبایی بینی مدنظرتان است، باید به چند نکته مهم دقت کنید.در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روش، هزینه های عمل بینی ، خطرات و مزایای احتمالی آن به دست بیاورید.

سوالات متداول پرسیده شده

عمل جراحی بینی به چه مقدار زمان نیاز دارد؟

معمولاً عمل جراحی بینی به یک تا دو ساعت زمان نیاز دارد، هر چند این زمان ممکن است با توجه به اهداف جراح طولانی تر نیز بشود. همچنین عمل جراحی رینوپلاستی ثانویه به حدود چهار ساعت زمان نیاز دارد. مجدداً، طول مدت این عمل جراحی نیز بستگی به نیازهای درمانی بیمار و تکنیک های خاص استفاده شده توسط پزشک دارد.

آیا سن زیاد یک مانع برای عمل جراحی بینی است؟

هیچ محدودیت سنی برای انجام عمل جراحی رینوپلاستی وجود ندارد. به هر حال، به منظور اجتناب از ریسک عفونت و عوارض بی هوشی، شما باید از وضعیت سلامت فیزیکی مناسب برخوردار باشید. علاوه بر این، برای دستیابی به نتایج زیبایی بهینه، می بایست قابلیت ارتجاع پذیری پوست در سطح مناسب باشد. بعضی پزشکان به بیماران مسن خود توصیه می کنند از تزریق داروی بی حسی و حالت نیمه هوشیار به جای بی هوشی عمومی برای عمل جراحی استفاده نمایند.

آیا پزشک می تواند بینی شکسته را حتی در مواردی که آسیب در چند سال اخیر ایجاد شده باشد اصلاح نماید؟

بله. هر چند در بهترین حالت لازم است درمان در اسرع وقت پس از وارد شدن آسیب انجام شود، پزشک معمولاً می تواند آسیب دیدگی ایجاد شده را با شکستن مجدد استخوان بینی بیمار و اصلاح موقعیت قرارگیری آن اصلاح نماید.

آیا این عمل جراحی برای نوجوانان بی خطر است؟

پزشکان معمولاً به دختران پیشنهاد می کنند برای انجام این عمل جراحی تا رسیدن به سن 14 یا 15 سالگی صبر نمایند و پسران لازم است چند سال بیشتر برای رینوپلاستی صبر کنند. در زمان جراحی، فرآیند رشد بینی می بایست متوقف شده باشد.

آیا بعد از عمل جراحی جای زخم ماندگار بر روی بینی باقی می ماند؟

مشابه اکثر انواع عمل های جراحی پلاستیک، احتمال ایجاد جای زخم بر روی صورت پس از رینوپلاستی وجود دارد. در رینوپلاستی بسته، تمام شکاف ها در داخل حفره های بینی ایجاد شده و به همین خاطر هیچ جای زخم مشخصی از آن بر روی صورت باقی نمی ماند. در عمل جراحی رینوپلاستی باز، یک شکاف اضافی در ناحیه پایین تیغه بینی ایجاد می شود که می تواند مقداری جراحت از آن پس از درمان باقی بماند. خوشبختانه به خاطر اندازه و محل ایجاد شکاف، این جای زخم نیز معمولاً برای دیگران مشهود نیست.

آیا رینوپلاستی درد زیاد برای بیمار به همراه دارد؟

افراد بیمار ممکن است با مقداری ناراحتی در طول چند روز اول پس از عمل جراحی مواجه شوند، اما امکان کنترل این درد و ناراحتی با مصرف داروهای مسکن به راحتی وجود دارد.

چه مدت مرخصی پس از انجام عمل جراحی بینی نیاز است؟

افراد بیمار معمولاً می توانند با گذشت یک تا دو هفته از جراحی بینی به محل کار خود باز گردند.

چه زمان پس از عمل بینی بخیه ها کشیده خواهند شد؟

بخیه ها معمولاً با گذشت شش یا هفت روز پس از عمل جراحی کشیده می شوند.

چه کسانی سراغ جراحی زیبایی بینی می روند؟

اکثر افرادی که تحت عمل جراحی تغییر شکل بینی قرار می گیرند، با ظاهر بینی شان مشکل دارند و مایل هستند نسبت به ابعاد صورت خود، بینی شان را اصلاح کنند. درصد کمتری از داوطلبان عمل زیبایی بینی بیمارانی هستند که ناراحتی های ساختاری داشته و یا بینی شان آسیب دیده است. داوطلبان یا نامزدهای نرمال برای رینوپلاستی در سلامت عمومی قرار دارند؛ به عبارتی خطرات مربوط به جراحی را درک کرده و انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند.

بهترین سن برای عمل بینی

نوجوانان به ظاهر صورت خود اهمیت زیادی می دهند. پس عجیب نیست که جراحی بینی در میان این گروه سنی طرفداران زیادی داشته باشد. هم برای بیماران نوجوان و برای جراحان آنها مهم است که مطمئن شوند آیا تغییر شکل بینی می تواند گزینه مناسب در حوزه زیبایی باشد؟ پزشکان در این موارد باید مطمئن شوند که تصمیم گیری برای انجام جراحی زیبایی بینی، انتخاب بیمار است، نه نتیجه فشار همسالان و والدین.

اهداف جراحی بینی

عمل بینی می تواند برای تغییر شکل، اندازه و ظاهر کلی بینی بکار گرفته شود. نمونه ای از درخواست های متداولی که بیماران از جراحان خود می پرسند:

  1. استخوان بینی را باریک کنند.

  2. سوراخ بینی را تنگ یا گشاد کنند.

  3. بینی کج شان را صاف کنند.

  4. نوک بینی را تغییر دهند.

  5. زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهند.

در اغلب موارد، برش های مورد استفاده برای تغییر شکل می تواند در داخل بینی پنهان شود و یا اینکه به صورت غیر قابل تشخیص در ظاهر بینی نمایان باشد؛ هدف کلی بهبود ظاهر و حفظ یک ظاهر طبیعی مطابق دیگر اجزای صورت است.

چگونه جراح خوبی انتخاب کنید؟

توجه داشته باشید که جراحی بینی اگر بد انجام شود می تواند اثرات مخرب بزرگی بر روی ظاهر بیمار برجای بگذارد. بنابراین، بیماران هنگام انتخاب جراح پلاستیک خود باید بسیار محتاط باشند. در حالت طبیعی،فرد قبل از انتخاب نهایی خود باید با چندین پزشک صحبت کند. چند نکته مهم در مورد پزشک باید مورد بررسی قرار گیرد.

*آموزش و تجربه*

تمام جراحان بینی به طور قانونی مجاز به انجام جراحی زیبایی بینی هستند. بیمار باید دکتری را انتخاب کند که در عمل زیبایی و جراحی ترمیمی مهارت داشته باشد؛ حتی ممکن است متقاضی بخواهد جراحی پیدا کند که تخصص ویژه در جراحی صورت و تغییر شکل بینی داشته باشد. مسیرهای تنفسی و ساختار خارجی بینی از اولویت ها محسوب می شوند. هنگام مشاوره با پزشکان، بیماران آینده نگر باید درباره رویکرد آنها در جراحی بینی سوال کنند.

اینکه دکتری انتخاب کنید که توجه ویژه به مجرای تنفسی و ساختار بینی داشته باشد اهمیت زیادی دارد.

* پیشینه مثبت*

به طور طبیعی، بیماران باید پزشکی انتخاب کنند که شهرت خوبی در موفقیت دارد زیرا این پزشک تجریه زیادی در انجام عمل بینی نیز دارد.

*فرایند شخصی*

جراحی زیبایی بینی  فرایندی بسیار شخصی است که می تواند بر سلامت ذهنی فرد و ظاهر او تاثیر بگذارد. بنابراین، بسیار مهم است که بیماران جراحی انتخاب کنند که با او احساس راحتی می کنند؛ پزشکی که دغدغه هایشان را درک و به نگرانی هایشان توجه کند و طرح درمانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب برنامه ریزی کند.

بیماران هرگز نباید به وعده های غیر واقعی یا تحت فشار قرار گرفتن برای جراحی های غیر معمول تن دهند. علاوه بر این، تقریبا تمام پزشکان از کارهای قبلی خود آلبوم عکس دارند ؛بیماران باید این مجموعه عکس ها را دقیقا بررسی کنند و از خودشان بپرسند:

  1. آیا رویکرد زیبایی شناسی این دکتر را دوست دارم؟

  2. آیا نتایج طبیعی به نظر می رسد؟

  3. آیا می توانم خودم را در این منظر ببینم؟

  4. آیا عکس ها به خوبی گویای نتیجه کار بوده و از زوایای مختلف گرفته شده اند؟

بیماران با پیروی از این دستورالعمل ها و انتخاب پزشکی که با او احساس راحتی دارند، می توانند به نتیجه مطلوب برسند.

 

 


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود