برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدئوی آموزش مفهوم چپ و راست همراه با شعر و موسیقی، پیش دبستانی و اول ابتدایی

کوچولوهای مام پلاسی عزیز، با یک ویدئوی عالی همراه با خانم کلوشانی همراه شما هستیم . در این ویدئو با شعر و موسیقی با مفهوم چپ و راست آشنا خواهید شد و چون مفاهیم در قالب شعر بیان میشه بهتر یاد خواهید گرفت. با مام پلاس همراه باشید...

 چند نکته ساده برای آموزش تشخیص چپ و راست به کودک

 

 

1. ابتدا دریابید که طرف غالب فرزند شما کدام است؟

 

 

به محض اینکه فرزندتان به تنهایی شروع به نوشتن یا غذا خوردن کند، می توانید بفهمید که آیا او چپ دست است یا راست دست. روی این جنبه تمرکز کنید و شروع به آموزش چپ از راست به آنها کنید. اگر راست دست است به او بگویید طرفی که با آن غذا می خورد یا می نویسند سمت راست است. درک این موضوع برای آنها بسیار آسان می شود. به طور خودکار، سمت چپ کمتر غالب خواهد بود.

 

 

2. مرتب سازی فعالیت ها به چپ و راست کودک

 

 

انجام فعالیت‌های مرتب‌سازی وسیله خوبی برای کمک به کودک شما در تشخیص راست و چپ است. به عنوان مثال، از فرزندتان بخواهید ماشین های بزرگ خود را در سمت راست و ماشین های کوچک را در سمت چپ مرتب کند. این کار به طور طبیعی به آنها کمک می کند تا این مفهوم را به سرعت یاد بگیرند.

 

 

3. کودک خود را با اشاره کردن به پهلوی غالب خود تشویق کنید تا لباس بپوشد.

 
 

به آنها عادت دهید که به آنها بگویید همیشه ابتدا سمت غالب خود را بگذارند. مثلاً به آنها بگویید اول پای راستشان را داخل شلوار بگذارند یا اول آستین راست را اگر راست دست هستند و غیره. یا ابتدا کفش سمت غالب پوشیده می شود. اینجوری خیلی زود متوجه چپ و راست میشن.

 

 

4. حرف L برای نشان دادن دست راست و دست چپ به کودک

 

 

برای کودکی که کاملاً در مورد چپ و راست گیج شده است، بهتر است به او بگویید هر دو کف دست خود را پایین بیاورد. و هنگامی که کف دست خود را صاف می گذارد، دستی که حرف L را بین انگشت شست و سبابه نشان می دهد، دست چپ است. این در واقع یک راه ساده و مطمئن برای کمک به کودک شما برای درک چپ از راست است.

 

 

6. ویژگی های بدن در یک طرف نشان دهنده راست و چپ

 

اگر کودک شما در یک طرف بدنش خال داشته باشد، به خاطر سپردن پهلوها برای او بسیار آسان‌تر می‌شود. از طرف دیگر، اگر نداشت، چسباندن یک خالکوبی یا یک تمبر موقت خوب است که به آنها کمک کند تا راست را از چپ متمایز کنند.

 

7. دست معطر برای آموزش دست راست و دست چپ به کودک

 

 

به مدت چند روز، روزانه مقداری کرم معطر یا بالم لب روی دست چپ یا راست بمالید و از آنها بخواهید دست معطر خود را به شما نشان دهند. بچه های کوچک اینکار را دوست دارند و خیلی زود یاد می گیرند که چپ را از دست راست تشخیص دهند.

 

 

8. عبور از جاده برای تثبیت دست راست و دست چپ

 

 

هر زمان که با کودک کوچک خود برای عبور از جاده ایستادید، همیشه از او بخواهید که هنگام عبور دست راست او را بگیرید. این تمرین دیگری است که می تواند به کودک شما کمک کند تا راست و چپ را تشخیص دهد.

 

 

9. پیاده روی در گوشه و کنار برای آموزش راست و چپ

 

 

وقتی با فرزندتان برای پیاده روی عصرگاهی بیرون می روید، فقط یک قانون

وضع کنید که او فقط می تواند در محوطه ی سمت راست شما گردش کند. به این ترتیب او به راحتی می تواند یاد بگیرد که کدام درست است. بعد از یک هفته، این قانون را فقط به گردش به چپ تغییر دهید. در عرض یک ماه آنها مطمئناً می توانند بدون کمک شما به چپ و راست بپیچند.

 

تمام فعالیت های ساده ذکر شده در بالا مطمئناً برای کمک به درک مفهوم راست و چپ به کودک شما مفید خواهد بود. با این حال به خاطر داشته باشید که این مفهوم چپ و راست همیشه برای کودکان کوچک گیج کننده بوده است. و برای آموزش این امر به کودک خود نیاز به فعالیت های مداوم و تکراری و صبر زیاد دارید. و مطمئناً کوچولوی شما به زودی یاد خواهد گرفت که بدون هیچ زحمتی دست راست را از دست چپ تشخیص دهد.

 ویدئوی پیشنهادی مام پلاس و مقاله ها و ویدئوهای دیگر را ببینید و با روش های خلاقانه برای آموزش دست راست و دست چپ به کودک استفاده کنید.

 

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

 

کوچولوها و والدین گرامی برای مشاهده ی ویدئوهای بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

آموزش جهت ها

 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود