برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
poster_1663447858562-min.jpg

11راه کاربردی که نوجوان مسئولیت پذیر باشیم

نوجوان مسئولیت پذیر بودن ممکن است گاهی سخت باشد – بین انتظارات والدین، کار مدرسه و روابط با دوستانتان، ممکن است احساس کنید وزن دنیا را بر دوش خود داریدبا ما همراه باشید تا ویژگیهای یک نوجوان مسئولیت پذیر را با هم بررسی کنیم

نوجوان مسئولیت پذیر بودن ممکن است گاهی سخت باشد . به جای اینکه مسئولیتهای را به عنوان عوامل استرس زا ببینید، تمام فرصت هایی که دارید را در نظر بگیرید! به عنوان یک نوجوان، تجربیات و انتخاب های زیادی دارید که به شما امکان می دهد ثابت کنید که چقدر  نوجوان مسئولیت پذیر هستید.

 

1.اتاق خود را تمیز و منظم نگه دارید.

 

 

مانند نوجوان مسئولیت پذیر مواظب وسایلت باش و همیشه اتاقت  را مرتب کن. اگر والدینتان همچنان دنبال شما می‌آیند یا اتاقتان را تمیز می‌کنند، احتمالاً فکر نمی‌کنند که شما بتوانید از پس وظایف دیگری مانند داشتن شغل یا مراقبت از ماشین برآیید. با مرتب کردن اتاق و مرتب نگه داشتن آن ثابت کنید که می توانید از وسایل خود مراقبت کنید. احتمالاً والدین شما تحت تأثیر قرار می گیرند و از اینکه شما از وسایل خود مراقبت می کنید، سپاسگزار خواهند بود. 

فراموش نکنید که مسئولیت پذیری به معنای احترام گذاشتن به دیگران است. اگر خواهر و برادر دارید، همیشه قبل از قرض گرفتن وسیله ای  بپرسید و اگر برداشتید واقعاً از آن مراقبت کنید.

 

 

2.درمحیط خانه خود کمک کنید.

 


بدون اینکه از شما خواسته شود نوجوان مسئولیت پذیر را نشان دهید، مشارکت کنید. اگر والدینتان مجبورند برای انجام کارهای خانه شما را اذیت کنند، ممکن است فکر کنند که شما برای استقلال بیشتر آماده نیستید. برای به دست آوردن احترام والدین خود ، راه هایی را برای کمک بدون درخواست پیدا کنید. ممکن است فکر نکنید که والدین شما متوجه خواهند شد، اما به مرور زمان متوجه خواهند شد که شما در حال مشارکت هستید. همچنین می توانید کارهایی را که می توانید انجام دهید که نشان می دهد شما مسئولیت پذیر هستید از آنها بخواهید. 
برای مثال، اگر می‌دانید که زباله‌ها هر شب باید به بیرون از خانه انتقال پیدا کنند  هر شب بدون اینکه به شما گفته شود،زباله ها را به بیرون از خانه منتقل کنید. سعی کنید کارهایی انجام دهید که به والدین و خانواده شما کمک کند.

 

 

درمام پلاس بخوانید

 

چگونه مسئولیت پذیر باشیم

 

 

آموزش مسئولیت پذیری کودک در محیط خانه و مدرسه

 

چگونه یک خواهربزرگتر مسئولیت پذیر باشیم

 

 

 

3. نوجوان مسئولیت پذیر برای موفقیت خوب تلاش می کند

 

برای مطالعه و انجام تکالیف خود تلاش کنید. بله، تکالیف می تواند دردسرساز باشد، اما انجام آن به شما کمک می کند در کلاس درس  آماده باشید . رفتن به کلاس‌هایتان و یادگیری مطالب یکی از بهترین راه‌ها برای اثبات  نوجوان مسئولیت‌پذیر است . بالاخره، نمرات خوب نشان می‌دهد که در کلاس شرکت می‌کنید، درگیر می‌مانید، تکالیف خود را انجام می‌دهید و امتحان می‌دهید. این ممکن است فشار زیادی به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که معلمان و مشاوران ازنوجوان مسئولیت پذر  می خواهند که موفق شوند! 
اگر با تکالیف مدرسه مشکل دارید، برای کمک با معلم یا مشاور خود تماس بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد بر روی مهارت های مدیریت زمان خود کار کنید تا زمان مطالعه را با فعالیت های فوق برنامه و یک شغل پاره وقت تطبیق دهید.

 

 

 

4.شغل پاره وقت یا تابستانی پیدا کنید.

 

در حین اثبات نوجوان  مسئولیت پذیر ، مهارت، تجربه و پول به دست خواهید آورد. اولین شغل شما یک نقطه عطف بزرگ است! این نشان می‌دهد که می‌توانید زمان خود را مدیریت کنید، مسئولیت‌های کاری را بر عهده بگیرید و خودتان را به چالش می‌کشید. در طول سال تحصیلی، سعی کنید بیش از 10 تا 15 ساعت در هفته کار نکنید تا همچنان برای تکالیف درسی یا کارهای فوق برنامه وقت داشته باشید. اگر صرفه جویی می کنید یا فقط زمان بیشتری دارید، ممکن است بخواهید در طول تابستان بیشتر کار کنید. 
به دست آوردن شغل در دبیرستان نیز تجربه کاری ارزشمندی به نوجوان مسئولیت پذیر می دهد. می توانید این را در یک رزومه قرار دهید و در مورد نوع شغلی که دوست دارید یاد بگیرید.

 

 

 

5.از مواد مخدر و الکل خودداری کنید.

 

مصرف مواد مخدر و الکل  فعالیت های پرخطری هستند که قضاوت ضعیفی را نشان می دهند و می توانند منجر به اعتیاد شوند. اگر مواد مخدر و الکل را رد کنید، ثابت خواهید کرد که یک نوجوان واقعا مسئولیت پذیر هستید.متأسفانه، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که کسی واقعاً به شما فشار بیاورد. اگر نمی توانید از آن شخص اجتناب کنید، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید آنها را رد کنید: 

به آنها بگویید که شما راننده تعیین شده هستید و باید هوشیار باشید.

توضیح دهید که مثلاً به این دلیل که در یک تیم ورزشی هستید یا باید بعداً کار کنید، از مواد مخدر یا الکل استفاده نمی کنید.
نوشیدنی غیر الکلی خود را بیاورید و به آنها اطلاع دهید که خوب هستید.
به آنها بگویید وقتی به خانه می رسید والدینتان شما را چک می کنند.
واضح باشید که از مواد مخدر یا الکل استفاده نمی کنید.

 

 

 

6.از خود و هویت آنلاین خود محافظت کنید.

 

 

 نوجوان مسئولیت پذیر خود را ایمن نگه  می دارد و خود را در موقعیت های خطرناک قرار نمی دهد. ممکن است قوانینی داشته باشید که از شما انتظار می رود از آنها پیروی کنید - مثلاً مقررات منع رفت و آمد، قوانین مربوط به زمان مجاز رانندگی، یا مکان هایی که می توانید با دوستان خود بروید.احتمالاً والدین شما این قوانین را برای حفظ امنیت شما دارند! هنگامی که به مکان‌هایی می‌روید یا با دوستان خود ملاقات می‌کنید، ایمنی شخصی خود را در نظر داشته باشید و وقتی آنلاین هستید، مراقب خود باشید.

در اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی محتاط باشید و تنظیمات نمایه خود را به خصوصی تغییر دهید. 
تقریباً غیرممکن است که چیزی را از اینترنت حذف کنید، بنابراین قبل از اینکه چیزی را پست کنید دو بار فکر کنید و هرگز چیزهایی را که می تواند شما را به خطر بیاندازد یا شرمنده کند به اشتراک نگذارید.

 

 

 ویدئو های زیر رادر مام پلاس مشاهده کنید

 

 

کودک چگونه بی مسئولیت تربیت می شوند

 

 

مسئولیت دادن به کودکان

 

 

 

7. نوجوان مسئولیت پذیر قبل از عمل فکر می کند.

 

 

قبل از انجام یا گفتن چیزی که ممکن است پشیمان شوید، عواقب آن را در نظر بگیرید. پاسخ دادن سریع و گفتن یا انجام کاری که پشیمان هستید، واقعاً آسان است، به خصوص اگر با دوستان یا خانواده خود دعوا می کنید. اگر شروع به عصبانیت کردید، چند ثانیه وقت بگذارید و به این فکر کنید که چرا ناراحت هستید و چگونه می توانید واکنش نشان دهید. قبل از تصمیم گیری عواقب هر واکنش را در نظر بگیرید. 

به عنوان مثال، اگر والدینتان به شما می‌گویند که نمی‌توانید به خانه یکی از دوستانتان بروید،  کارهایتان را تمام کنید و به جای اینکه با والدین درگیر شوید، دوباره بپرسید.

اشکالی نداره ناراحت باشی! با این حال، اگر فکر نمی‌کنید که نمی‌توانید بدون عصبانی شدن و گفتن چیزی که پشیمان هستید واکنش نشان دهید، به خودتان فضایی بدهید تا مسائل را پردازش کنید. سپس، پس ازارام شدن، برگردید و با آن شخص صحبت کنید.

 

 

 

 

8.یک خط ارتباطی باز با والدین خود داشته باشید.

 

 

وقتی نوجوان هستید، صحبت کردن برایتان سخت است، اما گفتگو را در اولویت قرار دهید. لازم نیست بهترین دوستان باشید، اما مهم است که به والدین اطلاع دهید که در زندگی شما چه می گذرد و چگونه کار می کنید. والدینتان از شما قدردانی خواهند کرد که اجازه دادید در زندگی شما مشارکت کنند. 
اگر عادت دارید فقط در مورد مسائل روزمره با والدین خود صحبت کنید، بعداً گفتگوهای جدی تری آسان تر خواهد شد.
فراموش نکنید که از والدین خود بپرسید که اوضاع چگونه پیش می‌رود و برای شنیدن صحبت والدین وقت بگذارید. این به والدین  نشان می دهد که شما  یک نو جوان مسئولیت پذیر  و با ملاحظه هستید و در حال رشد هستید.

 

 

 

9.در مورد مسئولیت ها و امتیازات صحبت کنید.

 

 

اگر به عنوان نوجوان  فکر می کنید لیاقت استقلال بیشتری را دارید، صحبت کنید. برای والدین عقب نشینی و دادن آزادی بیشتر به نوجوانانشان ممکن است سخت باشد، اما اگر احساس می کنید که شایسته امتیازات بیشتری هستید، با والدین  بنشینید تا در مورد آن صحبت کنید. محترمانه رفتار کنید و به آنها بگویید چه کارهای مسئولانه ای انجام داده اید تا آزادی بیشتری کسب کنید. 

به عنوان مثال، ممکن است بگویید: "من در دو تا از کلاس هایم نمراتم را بالا بردم و تمام تابستان کار کردم. فکر می کنم آنقدرنوجوان مسئولیت پذیر هستم که بعداً منع رفت و آمد داشته باشم. نظر شما چیست؟"

فقط به این دلیل که دوستان شما ازادی دارند، امتیازات یا آزادی های بیشتری را طلب نکنید. به یاد داشته باشید، شما باید به والدین خود نشان دهید که احتراموالدین  را به  به عنوان یک نوجوان مسئولیت پذیر دست آورده اید.

 

 

 

10. نوجوان مسئولیت  پذیر بهداشت را خوب رعایت می کند.

 

 

 نوجوان مسئولیت پذیر مرتب حمام  می کند و  موهای خود را میشویید تا  همیشه تمیز باشید و بوی خوبی داشته باشید. زمانی که دوران بلوغ را پشت سر می گذارید، ممکن است متوجه شوید موهایتان چرب تر می شود، پوست شما مستعد جوش زدن است و عرق شما بوی قوی تری دارد. این تغییرات  فقط به این معنی است که باید صورت خود را روزانه بشویید، مرتب دوش بگیرید یا حمام کنید و موهای خود را مرتب بشویید.

احتمالاً ایده خوبی برای شروع استفاده از دئودورانت است که می تواند بوی تازگی شما را در طول روز حفظ کند، به خصوص اگر ورزش می کنید.

اگر آکنه دارید، ممکن است بخواهید یک رژیم مراقبت از پوست ساده را برای مدیریت چربی و درمان لک ها شروع کنید. دو بار در روز پوست خود را با یک شوینده بدون روغن بشویید و آن را مرطوب نگه دارید. برای درمان جوش های مزاحم، چند درمان لکه های آکنه را انتخاب کنید که حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک هستند.

لباس تمیز بپوشید و برای اینکه نشان دهید واقعاً مسئولیت پذیر هستید، لباس های کثیف خود را بشویید.

 

 

 

اگر نکته های تربیت کودک مسئولیت پذیر را میخواهید بدانید 

مقاله های زیر را بخوانید

 

15 نکته برای تربیت کودک مسئولیت پذیر

 

 

 

دلایل مسئولیت پذیری و بی مسئولیتی در کودکان

 

 

 

11.مراقب سلامتی خودت باش

 


برای دریافت مراقبت های منظم، وقت پزشک و دندانپزشک خود را بگیرید. به والدین خود نشان دهید که یک نوجوان مسولیت پذیر در حال بزرگ شدن هستید و برای مراقبت از خودتان اقداماتی انجام می دهید. برای اینکه نشان دهید مسئولیت پذیر هستید، با والدین خود در مورد برنامه ریزی قرار ملاقات با پزشک و دندانپزشک خود صحبت کنید. 

 

مراقبت های بهداشتی می تواند گیج کننده باشد! اگر در مورد مراقبت های پزشکی یا بیمه سؤالی دارید، از والدین خود بخواهید که در رفع این مسائل کمک کنند. این به والدین شما نشان می دهد که شما در مورد مدیریت سلامت خود جدی هستید.


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود