برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ فصل دوم ریاضی سوم.jpg

کاربرگ و آزمون فصل دوم ریاضی سوم دبستان به همراه روش تدریس

همراهان عزیز مام پلاس، در این پست برای شما کاربرگ و آزمون فصل اول ریاضی سوم دبستان به همراه نکات تدریس این فصل و همچنین در آخر پست فایل pdf کاربرگ و آزمون فصل اول ریاضی سوم دبستان را قرار داده ایم، برای یادگیری بهتر دانش آموزان ،آزمون ها را چاپ کنید.

درسنامه(روش تدریس) فصل دوم عددهای چهار رقمی

ریاضی سوم ابتدایی

حل مسئله: الگوسازی

یکی از روشهای حل مسئله الگوسازی است در این روش برای اینکه هیچ حالتی را فراموش نکنیم از نظم و ترتیبی
خاص استفاده میکنیم.
مثال با رقمهای ۲، ۵ و ۷ تمام عددهای ۳ رقمی غیر تکراری را بنویسید.
پاسخ:
معرفی عدد هزار:
۷۵۲
۷۲۵
۵۷۲
۵۲۷
۲۷۵
۲۵۷
در کلاس دوم دانستیم که ۱۰ بسته ی ۱۰ تایی میشود ۱۰۰ تا.
به همین ترتیب میتوان گفت ۱۰ بسته ی ۱۰۰ تایی میشود ۱۰۰۰ تا.
کوچکترین عدد ۴ رقمی ۱۰۰۰ .است برای رسم جدول ارزش مکانی هر چه به سمت چپ برویم ارزش رقمها بیشتر میشود. برای مقایسه ی عددها ابتدا تعداد رقمهای دو عدد را میشماریم و به راحتی علامت میگذاریم در صورتی که تعداد رقم ها در دو عدد برابر باشد به سراغ اولین رقم سمت چپ رفته و با مقایسه ی عددها، علامت میگذاریم.

ارزش پول

هر کشور واحد پول مخصوص به خود را برای خرید و فروش دارد در ،ایران واحد پول رسمی کشور ریال تعیین شده است. اما مردم در بازار و هنگام خرید و فروش از واحد تومان استفاده کنند تفاوت ریال و تومان در وجود یک صفر است. به این معنا که ،ریال یک صفر بیشتر از تومان دارد.
مثال ۱ تومان برابر است با ۱۰ ریال همان طور که میبینید برای تبدیل تومان به ریال یک صفر به جلوی عدد اضافه میکنیم و بالعکس برای تبدیل ریال به تومان کافی است یک صفر از سمت راست عدد حذف کنیم.
حذف یک صفر
مثال ۲۰۰ ریال
۲۰ تومان

عددهای تقریبی

بعضی موارد از ما خواسته میشود رقمهای یک عدد را که ارزش کمتری دارند حذف کنیم و به جای آنها صفر بگذاریم. به این عمل تقریب زدن می.گویند فایده ی این کار این است که عملیات ریاضی سریع تر انجام میشود.
:مثال
واحدهای اندازه گیری
۴۸۹۰ ۱۳۰۰۰
تقریب دهگان تقریب هزارگان
۴۸۹۳
۲۷۸۶
در کلاس دوم با واحدهای اندازه گیری میلیمتر و سانتیمتر که برای اندازه گیری طول اجسام استفاده میشود، آشنا شدید دانستید که این واحدها برای اندازه گیری اجسام کوچک استفاده می شود.
و برای اندازه گیری طول های بزرگتر از واحد متر و خیلی بزرگتر از واحد کیلومتر استفاده می کنیم. معمولاً از کیلومتر برای اندازه گیری فاصله ی دو شهر استفاده  میکنیم.
هر کیلومتر برابر است با ۱۰۰۰ متر هر متر برابر است با ۱۰۰ سانتیمتر و هر سانتیمتر برابر است با ۱۰ میلی متر برای اندازه گیری جرم اجسام از واحدهای گرم و کیلوگرم و وسیله ای به نام ترازو استفاده میکنیم.
گرم واحد اندازه گیری جرم اجسام سبکتر و کیلوگرم واحد اندازه گیری جرم اجسام سنگین است هر کیلوگرم برابر است با ۱۰۰۰ گرم.
گرم ۲۵۰۰ = ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم
همراهان عزیز مام پلاس، در این پست برای شما کاربرگ و آزمون فصل اول ریاضی سوم دبستان به همراه نکات تدریس این فصل و همچنین در آخر پست فایل pdf کاربرگ و آزمون فصل اول ریاضی سوم دبستان را قرار داده ایم، برای یادگیری بهتر دانش آموزان ،آزمون ها را چاپ کنید.

 


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود